Všeobecné obchodní podmínky

I. Základní ustanovení

  • Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále jen „obchodní podmínky“) jsou vydané dle § 1751 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen „občanský zákoník“)

Eco Face s.r.o.
IČO: 25539311
DIČ: CZ25539311
se sídlem: Mlýnská 326/13, Trnitá, 602 00 Brno
zapsané u Krajského soudu v Brně, oddíl C, vložka 30640
email: podpora@genesis-eshop.cz
www.genesis-eshop.cz

(dále jen „prodávající“)

  1. Tyto obchodní podmínky upravují vzájemná práva a povinnosti prodávajícího a fyzické osoby, která uzavírá kupní smlouvu mimo svoji podnikatelskou činnost jako spotřebitel, nebo v rámci své podnikatelské činnosti (dále jen: „kupující“) prostřednictvím webového rozhraní umístěného na webové stránce dostupné na internetové adrese www.genesis-eshop.cz (dále je „internetový obchod“).
  2. V případě, že je kupujícím osoba, která není spotřebitelem, neužijí se tato ustanovení těchto obchodních podmínek: celý čl. VI,  čl. VII, odst. 5 a 11, celý čl. X.
  3. Ustanovení obchodních podmínek jsou nedílnou součástí kupní smlouvy. Odchylná ujednání v kupní smlouvě mají přednost před ustanoveními těchto obchodních podmínek.
  4. Tyto obchodní podmínky a kupní smlouva se uzavírají v českém jazyce.

II. Informace o zboží a cenách

  1. Informace o zboží, včetně uvedení cen jednotlivého zboží a jeho hlavních vlastností jsou uvedeny u jednotlivého zboží v katalogu internetového obchodu. Ceny zboží jsou uvedeny včetně daně z přidané hodnoty, všech souvisejících poplatků a nákladů za vrácení zboží, jestliže toto zboží ze své podstaty nemůže být vráceno obvyklou poštovní cestou. Ceny zboží zůstávají v platnosti po dobu, po kterou jsou zobrazovány v internetovém obchodě. Toto ustanovení nevylučuje sjednání kupní smlouvy za individuálně sjednaných podmínek.
  2. Veškerá prezentace zboží umístěná v katalogu internetového obchodu je informativního charakteru a prodávající není povinen uzavřít kupní smlouvu ohledně tohoto zboží.
  3. Některé zboží můžu být dostupné k nákupu pouze v určitém čase, na který může být kupující upozorněn odpočtem času zbývajícímu ke zpřístupnění tohoto zboží.
  4. V internetovém obchodě jsou zveřejněny informace o nákladech spojených s balením a dodáním zboží. Informace o nákladech spojených s balením a dodáním zboží uvedené v internetovém obchodě platí pouze v případech, kdy je zboží doručováno v rámci území České republiky.
  5. Případné slevy z kupní ceny zboží nelze navzájem kombinovat, nedohodne-li se prodávající s kupujícím jinak.
  6. V internetovém obchodě je prodáváno výhradně použité zboží. Zboží vykazuje různou míru opotřebení s ohledem na předchozí délku a intenzitu používání. Prodávající nemá informace o délce a intenzitě předchozího užívání. Vadou zboží tedy není jeho opotřebení v okamžiku jeho převzetí kupujícím.
  7. Cena zboží je stanovena s ohledem na míru jeho opotřebení v důsledku předchozího užívání
  8. Prodávající věnuje maximální možnou péči věrnému zobrazení a popisu zboží v internetovém obchodě. Drobné zkreslení odstínu barev může být způsobeno úpravou fotografií, různou světelnou intenzitou, světelným zdrojem, jiným nastavením monitoru atd.
  9. Prodávající věnuje maximální možnou péči ochraně práv majitelů ochranných značek. S ohledem na pořízení zboží spočívající v jeho sběru anonymní formou nelze zaručit původ ani pravost zboží označeného ochrannou známkou. V případě, že kupující zjistí, že zboží označené zapsanou ochrannou známkou není originál, je tato skutečnost důvodem k reklamaci a kupující má právo na vrácení uhrazené kupní ceny a přepravních nákladů.
  10. S ohledem na skutečnost, že v internetovém obchodě je prodáváno výhradně použité zboží, nevztahuje se na prodávajícího povinnost označovat prodávané textilní výrobky údaji o jejich materiálovém složení dle Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 1007/2011.

III. Objednávka a uzavření kupní smlouvy

  1. Náklady vzniklé kupujícímu při použití komunikačních prostředků na dálku v souvislosti s uzavřením kupní smlouvy (náklady na internetové připojení, náklady na telefonní hovory), hradí kupující sám. Tyto náklady se neliší od základní sazby.
  2. Kupující provádí objednávku zboží těmito způsoby:
  • prostřednictvím svého zákaznického účtu, provedl-li předchozí registraci v internetovém obchodě,
  • vyplněním objednávkového formuláře bez registrace.
  1. Při zadávání objednávky si kupující vybere zboží, počet kusů zboží, způsob platby a doručení.
  2. Vybrané zboží kupující vloží do košíku. Vložením zboží košíku je toto zboží pro kupujícího rezervováno. Zboží je v košíku umístěno po dobu maximálně 15 minut od vložení prvního zboží do košíku. V případě, že nedojde do 15 minut od vložení prvního zboží do košíku k odeslání objednávky, může být všechno zboží prodávajícím z košíku odstraněno a vráceno zpět do nabídky dalším kupujícím a rezervace zboží pro kupujícího je tímto ukončena. Kupující si může dobu uložení zboží v košíku jedenkrát o 5 minut prodloužit.
  3. Před odesláním objednávky je kupujícímu umožněno kontrolovat a měnit údaje, které do objednávky vložil. Objednávku odešle kupující prodávajícímu kliknutím na tlačítko „odeslat objednávku“. Údaje uvedené v objednávce jsou prodávajícím považovány za správné. Podmínkou platnosti objednávky je vyplnění všech povinných údajů v objednávkovém formuláři a potvrzení kupujícího o tom, že se seznámil s těmito obchodními podmínkami.
  4. Neprodleně po obdržení objednávky zašle prodávající kupujícímu potvrzení o obdržení objednávky na emailovou adresu, kterou kupující při objednání zadal. Toto potvrzení se považuje se za uzavření smlouvy. Přílohou potvrzení jsou aktuální obchodní podmínky prodávajícího. Kupní smlouva je uzavřena potvrzením objednávky prodávajícím na emailovou adresu kupujícího.
  5. V případě, že některý z požadavků uvedených v objednávce nemůže prodávající splnit, zašle kupujícímu na jeho emailovou adresu pozměněnou nabídku. Pozměněná nabídka se považuje za nový návrh kupní smlouvy a kupní smlouva je v takovém případě uzavřena potvrzením kupujícího o přijetí této nabídky prodávajícímu na jeho emailovou adresu uvedenu v těchto obchodních podmínkách.
  6. Všechny objednávky přijaté prodávajícím jsou závazné. Kupující může zrušit objednávku, dokud není kupujícímu doručeno oznámení o přijetí objednávky prodávajícím. Kupující může zrušit objednávku telefonicky na telefonní číslo nebo email prodávajícího uvedený v těchto obchodních podmínkách.
  7. V případě, že došlo ke zjevné technické chybě na straně prodávajícího při uvedení ceny zboží v internetovém obchodě, nebo v průběhu objednávání, není prodávající povinen dodat kupujícímu zboží za tuto zcela zjevně chybnou cenu. Prodávající informuje kupujícího o chybě bez zbytečného odkladu a zašle kupujícímu na jeho emailovou adresu pozměněnou nabídku. Pozměněná nabídka se považuje za nový návrh kupní smlouvy a kupní smlouva je v takovém případě uzavřena potvrzením o přijetí kupujícím na emailovou adresu prodávajícího.

IV. Zákaznický účet

  1. Na základě registrace kupujícího provedené v internetovém obchodě může kupující přistupovat do svého zákaznického účtu. Ze svého zákaznického účtu může kupující provádět objednávání zboží. Kupující může objednávat zboží také bez registrace.
  2. Při registraci do zákaznického účtu a při objednávání zboží je kupující povinen uvádět správně a pravdivě všechny údaje. Údaje uvedené v uživatelském účtu je kupující při jakékoliv jejich změně povinen aktualizovat. Údaje uvedené kupujícím v zákaznickém účtu a při objednávání zboží jsou prodávajícím považovány za správné.
  3. Přístup k zákaznickému účtu je zabezpečen uživatelským jménem a heslem. Kupující je povinen zachovávat mlčenlivost, ohledně informací nezbytných k přístupu do jeho zákaznického účtu. Prodávající nenese odpovědnost za případné zneužití zákaznického účtu třetími osobami.
  4. Kupující není oprávněn umožnit využívání zákaznického účtu třetím osobám.
  5. Prodávající může zrušit uživatelský účet, a to zejména v případě, když kupující svůj uživatelský účet déle nevyužívá, či v případě, kdy kupující poruší své povinnosti z kupní smlouvy a těchto obchodních podmínek.
  6. Kupující bere na vědomí, že uživatelský účet nemusí být dostupný nepřetržitě, a to zejména s ohledem na nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení prodávajícího, popř. nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení třetích osob.

V. Platební podmínky a dodání zboží

  1. Cenu zboží a případné náklady spojené s dodáním zboží dle kupní smlouvy může kupující uhradit následujícími způsoby:
  • bezhotovostně převodem na bankovní účet prodávajícího č. 107-3027490277/0100, vedený u KB
  • prostřednictvím platební brány GoPay. Prostřednictvím brány GoPay je možné provést volbu úhrady platební kartou. Při tom se zákazník řídí obchodními podmínkami poskytovatele platební brány GoPay
  • při osobním odběru kupujícím v provozovně prodávajícího, a to výlučně v hotovosti.
  • dobírkou, kdy kupující zaplatí kupní cenu při doručení zboží

Prodávající může dle svého rozhodnutí některou z výše uvedených možností platby kdykoliv kupujícímu znepřístupnit.

  1. Společně s kupní cenou je kupující povinen uhradit prodávajícímu náklady spojené s balením a dodáním zboží ve smluvené výši. Není-li dále uvedeno výslovně jinak, rozumí se dále kupní cenou i náklady spojené s dodáním zboží.
  2. V případě, že si kupující vybere jako způsob úhrady ceny zboží platbu na provozovně prodávajícího dle odst. 1, písm. c) tohoto článku nebo dobírkou dle odst. 1, písm. d) tohoto článku, je kupující povinen uhradit poplatek za tento způsob platby, a to ve výši stanovené prodávajícím. Na výši tohoto poplatku bude kupující upozorněn při objednávce zboží.
  3. V případě bezhotovostní platby je kupní cena splatná do 5 dnů od uzavření kupní smlouvy. V případě, že celá kupní cena není uhrazena kupujícím do 5 dnů ode dne uzavření smlouvy pak platí, že kupující od kupní smlouvy odstoupil, smlouva se od svého začátku ruší a objednávka je stornována.
  4. V případě platby prostřednictvím platební brány postupuje kupující podle pokynů příslušného poskytovatele elektronických plateb.
  5. V případě bezhotovostní platby je závazek kupujícího uhradit kupní cenu splněn okamžikem připsání příslušné částky na bankovní účet prodávajícího.
  6. V případě platby na provozovně prodávajícího má kupující právo si zboží rovnou vyzkoušet. Pokud se kupující rozhodne po vyzkoušení zboží, že o některé zboží nemá zájem, vrátí toto zboží obsluze v provozovně a o cenu tohoto zboží bude ponížena kupní cena kterou je kupující povinen zaplatit.  Faktura, která zároveň slouží jako dodací list, bude kupujícímu předána až po vyzkoušení zboží a rozhodnutí kupujícího, které zboží chce vrátit. Toto vrácené zboží bude vyškrtnuto z faktury a ta bude následně předána kupujícímu. Případný dobropis bude kupujícímu zaslán emailem.
  7. Prodávající nepožaduje od kupujícího předem žádnou zálohu či jinou obdobnou platbu. Úhrada kupní ceny před odesláním zboží není zálohou.
  8. Podle zákona o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit kupujícímu účtenku. Zároveň je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně online, v případě technického výpadku pak nejpozději do 48 hodin
  9. Zboží je kupujícímu dodáno:
  • na adresu určenou kupujícím v objednávce
  • osobním odběrem kupujícím na smluvní výdejně zásilek, kterou kupující určil ze seznamu smluvních výdejen v internetovém obchodě
  • osobním odběrem kupujícím v provozovně prodávajícího
  • osobním vyzvednutím v některém z výdejních a úložných automatů Penguin Box, podrobněji o této službě v odst. 16. a násl, tohoto článku
  1. Volba způsobu dodání se provádí během objednávání zboží. Pokud má kupující možnost vybrat si dopravu z více dopravců nebo rychlostí doručení, tak bere na vědomí, že se cena dopravy může u každého z dopravců lišit.
  2. Náklady na dodání zboží v závislosti na způsobu odeslání a převzetí zboží jsou uvedeny v objednávce kupujícího a v potvrzení objednávky prodávajícím. V případě, že je způsob dopravy smluven na základě zvláštního požadavku kupujícího, nese kupující riziko a případné dodatečné náklady spojené s tímto způsobem dopravy.
  3. Je-li prodávající podle kupní smlouvy povinen dodat zboží na místo určené kupujícím v objednávce, je kupující povinen převzít zboží při dodání. V případě, že je z důvodů na straně kupujícího nutno zboží doručovat opakovaně nebo jiným způsobem, než bylo uvedeno v objednávce, je kupující povinen uhradit náklady spojené s opakovaným doručováním zboží, resp. náklady spojené s jiným způsobem doručení.
  4. Při převzetí zboží od přepravce je kupující povinen zkontrolovat neporušenost obalů zboží a v případě jakýchkoliv závad toto neprodleně oznámit přepravci. V případě shledání porušení obalu svědčícího o neoprávněném vniknutí do zásilky nemusí kupující zásilku od přepravce převzít.
  5. V případě, že si kupující zboží závazně objedná, ale bez právního důvodu si ho ve sjednané lhůtě nevyzvedne, nepřevezme ho od dopravce nebo nezaplatí dobírku, došlo ze strany kupujícího k porušení uzavřené kupní  smlouvy a prodávající je oprávněn  po kupujícím požadovat náhradu škody, sestávající z nákladů na balné a dopravné.
  6. Prodávající vystaví kupujícímu daňový doklad – fakturu. Daňový doklad je přiložen k dodávanému zboží.
  7. Kupující nabývá vlastnické právo ke zboží zaplacením celé kupní ceny za zboží, včetně nákladů na dodání, nejdříve však převzetím zboží. Odpovědnost za nahodilou zkázu, poškození či ztrátu zboží přechází na kupujícího okamžikem převzetí zboží nebo okamžikem, kdy měl kupující povinnost zboží převzít, ale v rozporu s kupní smlouvou tak neučinil.
  8. Jestliže kupující při objednávce zvolí dodání zboží do výdejního a úložného automatu Penguin Box, kupující po dodání objednaného zboží do zvoleného Penguin Boxu obdrží na telefonní číslo a/nebo email uvedený v objednávce unikátní kód k vyzvednutí zásilky uložené do Penguin Boxu. Doručený unikátní kód je kupující povinen chránit před zneužitím. Zboží je v Penguin Boxu uloženo po dobu 48 hodin od okamžiku odeslání SMS a/nebo emailu s unikátním kódem pro vyzvednutí zásilky. Při vyzvednutí zásilky dodané do Penguin Boxu se kupující řídí pokyny na ovládacím panelu výdejního a úložného automatu. Další informace o službě Penguin Box je možné získat na www.penguinbox.cz. Kupující je oprávněn si lhůtu pro vyzvednutí zásilky z Penguin Boxu prodloužit, a to až o 24 hodin, toto prodloužení však muže být zpoplatněno. Cena za prodloužení úložní doby bude uvedena při prodloužení úložní doby.
  9. Pokud to prodávající umožní, může být na žádost kupujícího zboží přemístěno k vyzvednutí do jiného Penguin Boxu. Toto přemístění může být zpoplatněno. Cena za přemístění zboží do jiného Penguin Boxu bude uvedena při objednávce této služby.
  10. Kupující je oprávněn v uživatelském účtu sledovat stav své objednávky a průběh doručování zboží. Kupující však bere na vědomí, že stav objednávky a doba doručení je pouze orientační a její nedodržení nemůže sloužit k uplatňování žádných nároků vůči prodávajícímu.

VI. Odstoupení od smlouvy

  1. Kupující, který uzavřel kupní smlouvu mimo svoji podnikatelskou činnost jako spotřebitel, má právo od kupní smlouvy odstoupit.
  2. Lhůta pro odstoupení od smlouvy činí 14 dnů
  • ode dne převzetí zboží,
  • ode dne převzetí poslední dodávky zboží, je-li předmětem smlouvy několik druhů zboží nebo dodání několika částí
  • ode dne převzetí první dodávky zboží, je-li předmětem smlouvy pravidelná opakovaná dodávka zboží.
  1. Kupující nemůže mimo jiné odstoupit od kupní smlouvy:
  • poskytování služeb, jestliže byly splněny s jeho předchozím výslovným souhlasem před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy a prodávající před uzavřením smlouvy sdělil kupujícímu, že v takovém případě nemá právo na odstoupení od smlouvy,
  • dodávce zboží nebo služby, jejichž cena závisí na výchylkách finančního trhu nezávisle na vůli prodávajícího a k němuž může dojít během lhůty pro odstoupení od smlouvy,
  • dodávce zboží, které bylo upraveno podle přání kupujícího nebo pro jeho osobu,
  • v dalších případech uvedených v § 1837 občanského zákoníku.
  1. Pro dodržení lhůty pro odstoupení od smlouvy musí kupující odeslat prohlášení o odstoupení ve lhůtě pro odstoupení od smlouvy.
  2. Pro odstoupení od kupní smlouvy může kupující využít vzorový elektronický formulář k odstoupení od smlouvy poskytovaný prodávajícím na webových stránkách eshopu zde. Odstoupení od kupní smlouvy (řádně vyplněný formulář) zašle kupující dle pokynů uvedených při vyplnění formuláře.
  3. Kupující, který odstoupil od smlouvy, je povinen vrátit prodávajícímu zboží do 14 dnů od odstoupení od smlouvy prodávajícímu. Kupující nese náklady spojené s navrácením zboží prodávajícímu, a to i v tom případě, kdy zboží nemůže být vráceno pro svou povahu obvyklou poštovní cestou. Pro vrácení zboží může kupující využít službu Penguin Box, vrácení zboží prostřednictvím služby Penguin Box je pro kupující v internetovém obchodu zdarma, podrobněji o této službě v odst. 12 tohoto článku.
  4. Odstoupí-li kupující od smlouvy, vrátí mu prodávající bezodkladně, nejpozději však do 14 dnů od odstoupení od smlouvy, všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho přijal, a to stejným způsobem. Prodávající vrátí kupujícímu přijaté peněžní prostředky jiným způsobem jen tehdy, pokud s tím kupující souhlasí a pokud mu tím nevzniknou další náklady.
  5. Jestliže kupující zvolil jiný, než nejlevnější způsob dodání zboží, který prodávající nabízí, vrátí prodávající kupujícímu náklady na dodání zboží ve výši odpovídající nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání zboží.
  6. Odstoupí-li kupující od kupní smlouvy, není prodávající povinen vrátit přijaté peněžní prostředky kupujícímu dříve, než mu kupující zboží předá nebo prokáže, že zboží prodávajícímu odeslal.
  7. Zboží musí vrátit kupující prodávajícímu nepoškozené, neopotřebené nad míru v jakém bylo zboží pořízeno a neznečištěné a je-li to možné, v původním obalu. Nárok na náhradu škody vzniklé na zboží je prodávající oprávněn jednostranně započíst proti nároku kupujícího na vrácení kupní ceny.
  8. Prodávající je oprávněn odstoupit od kupní smlouvy z důvodu vyprodání zásob, nedostupnosti zboží, anebo když výrobce, dovozce anebo dodavatel zboží přerušil výrobu nebo dovoz zboží. Prodávající bezodkladně informuje kupujícího prostřednictví emailové adresy uvedené v objednávce a vrátí ve lhůtě 14 dnů od oznámení o odstoupení od kupní smlouvy všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, a to stejným způsobem, popřípadě způsobem určeným kupujícím.
  9. Jestliže kupující zvolí pro vrácení zboží službu Penguin Box, postupuje způsobem uvedeným v tomto odstavci. Po platném odstoupení od smlouvy dle těchto obchodních podmínek si zákazník vyhledá na stránkách www.penguinbox.cz pro něj vhodný výdejní a úložný automat Penguin Box. Prostřednictvím emailu eshop@textileco.as sdělí prodávajícímu, že zvolil pro vrácení službu Penguin Box a který konkrétní výdejní a úložný automat vybral. Prodávající kupujícímu sdělí na telefonní číslo a/nebo email uvedený v objednávce unikátní kód k uložení vraceného zboží do výdejního a úložného automatu Penguin Boxu. Při uložení zásilky do Penguin Boxu se kupující řídí pokyny na ovládacím panelu výdejního a úložného automatu, vracené zboží ovšem kupující musí uložit do Penguin Boxu nejpozději do 24 hodin od obdržení daného unikátního kódu. Další informace o službě Penguin Box je možné získat na www.penguinbox.cz.

VII. Práva z vadného plnění

  1. Prodávající v internetovém obchodě prodává výhradně použité zboží. Z povahy prodeje použitého zboží vyplývá i specifické vymezení vad, které mohou být předmětem reklamace. Vadou tedy v souladu s § 2167 občanského zákoníku není zejména opotřebení věci, které věc měla při převzetí kupujícím. Prodávající odpovídá kupujícímu, že zboží při převzetí nemá jiné než předem zveřejněné vady. Prodávající zveřejňuje vady zboží v popisu zboží a prostřednictvím fotografie zboží.
  1. Prodávající neposkytuje na prodávaný použitý textil smluvní záruku za jakost ve smyslu §1919 občanského zákoníku.
  2. Prodávající zejména odpovídá kupujícímu, že v době, kdy kupující zboží převzal:
  • má zboží vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, má takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné,
  • se zboží hodí k účelu, který pro jeho použití prodávající uvádí nebo ke kterému se zboží tohoto druhu obvykle používá,
  • zboží odpovídá jakostí nebo provedením zveřejněné fotografii a slovnímu popisu
  • je zboží v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti a
  • zboží vyhovuje požadavkům právních předpisů.
  1. Prodávající věnuje maximální možnou péči věrnému zobrazení a popisu zboží v internetovém obchodě. Drobné zkreslení odstínu barev může být způsobeno úpravou fotografií, různou světelnou intenzitou, světelným zdrojem, jiným nastavením monitoru atd.
  2. Prodávající věnuje maximální možnou péči ochraně práv majitelů ochranných značek. S ohledem na pořízení zboží spočívající v jeho sběru anonymní formou nelze zaručit původ ani pravost zboží označeného ochrannou známkou. V případě, že kupující zjistí, že zboží označené zapsanou ochrannou známkou není originál, je tato skutečnost důvodem k reklamaci a kupující má právo na vrácení uhrazené kupní ceny a přepravních nákladů.
  3. Projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí zboží kupujícím, má se za to, že zboží bylo vadné již při převzetí. Odsouhlasením těchto všeobecných obchodních podmínek před odesláním objednávky prodávající a kupující ve smyslu § 2168 občanského zákoníku sjednali, že právo z vadného plnění lze uplatnit u vady, která se vyskytne nejpozději do 12 měsíců od převzetí zboží kupujícím, který je spotřebitelem.
  4. V případě výskytu vady může kupující prodávajícímu předložit reklamaci a požadovat:
  • přiměřenou slevu z kupní ceny,
  • odstoupit od smlouvy.
  1. S ohledem na skutečnost, že zboží prodávané v internetovém obchodě je výhradně použité zboží, kde je od každého zboží k prodeji výhradně jeden kus výrazně nižší ceny než nové zboží, není možné v případě výskytu vady u uplatnit výměnu zboží za nové zboží ani opravu zboží.
  2. Kupující má v případě výskytu vady vždy právo odstoupit od smlouvy.
  3. Prodávající je povinen přijmout reklamaci v kterékoli provozovně, v níž je přijetí reklamace možné, případně i v sídle nebo místě podnikání. Prodávající je povinen kupujícímu vydat písemné potvrzení o tom, kdy kupující právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace kupující požaduje, jakož i potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace.
  4. Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bezodkladně, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající s kupujícím nedohodne na delší lhůtě. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy a kupující má právo od kupní smlouvy odstoupit. Za okamžik uplatnění reklamace se považuje okamžik, kdy dojde projev vůle kupujícího (uplatnění práva z vadného plnění) prodávajícímu.
  5. Prodávající písemně informuje kupujícího o výsledku reklamace. V případě oprávněné reklamace bude její vyřízením výhradně bezhotovostní převod slevy z ceny nebo ceny včetně uhrazených přepravních nákladů při odstoupení od smlouvy na bankovní účet určený kupujícím v reklamačním protokolu. Vyplacení slevy nebo náhrady v hotovosti na provozovně nebo ve výdejně není možné.
  6. Právo z vadného plnění kupujícímu nenáleží, pokud kupující před převzetím věci věděl, že věc má vadu, anebo pokud kupující vadu sám způsobil.
  7. V případě oprávněné reklamace má kupující právo na náhradu účelně vynaložených nákladů vzniklých v souvislosti s uplatněním reklamace. Toto právo může kupující u prodávajícího uplatnit ve lhůtě do jednoho měsíce po uplynutí záruční doby.
  8. Volbu způsobu vyřešení reklamace má kupující, který je spotřebitelem. V případě, že kupující není spotřebitelem náleží volba způsobu vyřešení reklamace prodávajícímu.
  9. Práva a povinnosti smluvních stran ohledně práv z vadného plnění se řídí § 1914 až 1925, § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174 občanského zákoníku a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.

VIII. Kreditový systém

  1. Za nákupy a využívání služeb prodávajícího nebo jeho partnerů může kupující získávat kredity, za něž následně prodávající či jeho partneři poskytnou kupujícímu bonus ve formě dárkových předmětů, produktů a služeb za zvýhodněnou cenu, dopravu zdarma nebo za sníženou cenu, či další bonusy.
  2. Při nákupu zboží získá zákazník počet kreditů v hodnotě xxx kreditů za xxxx Kč zaplacené kupní ceny, pokud prodávající neurčí jinak. Případně může kupující získat další kredity dle zvláštních akcí a nabídek prodávajícího nebo jeho partnerů.
  3. Kredity nebudou kupujícímu přiznány, pokud:
    • kredity byly získány v rozporu s dobrými mravy,
    • kredity byly získány z důvodu omylu nebo technické chyby systému,
    • kupující odstoupil od smlouvy, došlo k vrácení zboží nebo ke zrušení objednané služby.
  4. Kupující bere na vědomí, že kredity jsou svázány s uživatelským účtem není možno je převést na jiný uživatelský účet. V případě zrušení uživatelského účtu kredity zanikají
  5. Kupující není oprávněn proměnit kredity peníze. V případě zrušení kreditů nemá kupující nárok na žádnou náhradu.
  6. V případě možnosti využití kreditů u prodávajícího nebo u jeho partnerů bude tato možnost zobrazen v internetovém obchodě včetně podmínek vyzutí kreditů.
  7. V případě, že klient nevyužije kredity do 1 roku od jejich získání, kredity se mění na poukazy na nákup v hodnotě 1 kredit = 1 Kč. Prodávající může dle svého uvážení kredity rozdělit mezi více poukazů. Tyto poukazy je možno využít na nákup zboží v internetovém obchodě, kdy kupující získá slevu na zboží ve výši odpovídající hodnotě poukazu. Poukaz je využitelný pouze jednorázově a v celé své výši na jeden nákup. Doba platnosti poukazu je 1 rok, dobu platnosti poukazu není možno prodloužit. Poukaz není možno vyměnit za peníze.

IX. Doručování

  1. Smluvní strany si mohou veškerou písemnou korespondenci vzájemně doručovat prostřednictvím elektronické pošty.
  2. Kupující doručuje prodávajícímu korespondenci na emailovou adresu uvedenu v těchto obchodních podmínkách. Prodávající doručuje kupujícímu korespondenci na emailovou adresu uvedenou v jeho zákaznickém účtu nebo v objednávce.

X. Mimosoudní řešení sporů

  1. K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů z kupní smlouvy je příslušná Česká obchodní inspekce, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČ: 000 20 869, internetová adresa: https://adr.coi.cz/cs. Platformu pro řešení sporů on-line nacházející se na internetové adrese http://ec.europa.eu/consumers/... je možné využít při řešení sporů mezi prodávajícím a kupujícím z kupní smlouvy.
  2. Evropské spotřebitelské centrum Česká republika, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, internetová adresa: http://www.evropskyspotrebitel... je kontaktním místem podle Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013 ze dne 21. května 2013 o řešení spotřebitelských sporů on-line a o změně nařízení (ES) č. 2006/2004 a směrnice 2009/22/ES (nařízení o řešení spotřebitelských sporů on-line).
  3. Prodávající je oprávněn k prodeji zboží na základě živnostenského oprávnění. Živnostenskou kontrolu provádí v rámci své působnosti příslušný živnostenský úřad. Česká obchodní inspekce vykonává ve vymezeném rozsahu mimo jiné dozor nad dodržováním zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.

XI. Závěrečná ustanovení

  1. Veškerá ujednání mezi prodávajícím a kupujícím se právním řádem České republiky. Pokud vztah založený kupní smlouvou obsahuje mezinárodní prvek, pak strany sjednávají, že vztah se řídí právem České republiky. Tímto nejsou dotčena práva spotřebitele vyplývající z obecně závazných právních předpisů, zejména Nařízení Evropského parlamentu a Rady Řím I a Nařízení Rady Brusel I.
  2. Prodávající není ve vztahu ke kupujícímu vázán žádnými kodexy chování ve smyslu ustanovení § 1826 odst. 1 písm. e) občanského zákoníku.
  3. Všechna práva k webovým stránkám prodávajícího, zejména autorská práva k obsahu, včetně rozvržení stránky, fotek, filmů, grafik, ochranných známek, loga a dalšího obsahu a prvků, náleží prodávajícímu. Je zakázáno kopírovat, upravovat nebo jinak používat webové stránky nebo jejich část bez souhlasu prodávajícího.
  4. Prodávající nenese odpovědnost za chyby vzniklé v důsledku zásahů třetích osob do internetového obchodu nebo v důsledku jeho užití v rozporu s jeho určením. Kupující nesmí při využívání internetového obchodu používat postupy, které by mohly mít negativní vliv na jeho provoz a nesmí vykonávat žádnou činnost, která by mohla jemu nebo třetím osobám umožnit neoprávněně zasahovat či neoprávněně užít programové vybavení nebo další součásti tvořící internetový obchod a užívat internetový obchod nebo jeho části či softwarové vybavení takovým způsobem, který by byl v rozporu s jeho určením či účelem.
  5. Kupující tímto přebírá na sebe nebezpečí změny okolností ve smyslu § 1765 odst. 2 občanského zákoníku.
  6. Kupní smlouva včetně obchodních podmínek je archivována prodávajícím v elektronické podobě a není přístupná.
  7. Znění obchodních podmínek může prodávající měnit či doplňovat. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění obchodních podmínek.
  8. Přílohou obchodních podmínek je vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy.

Tyto obchodní podmínky nabývají účinnosti dnem 5.1.2021 a nahrazují veškeré předchozí obchodní podmínky.